5th PLEIADE Consortium Meeting, Trani, Italy
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 5η Συνάντηση (Consortium Meeting) του PLEIADE (PLayful Environment for Inclusive leArning Design in Europe) του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, που πραγματοποιήθηκε στις 12-13 Μαΐου 2022, στο Σχολείο “Rocco Bovio – Palumbo”, στην πόλη Τράνι της Ιταλίας.
Το Σχολείο μας, που συμμετέχει στο πρόγραμμα, εκπροσώπησαν οι καθηγήτριες Έλλη Στυλιανού - Φιλόλογος, Ιφιγένεια Ιωάννου - Μαθηματικός, Εύη Παναγή - Οικιακής οικονομίας, Κατερίνα Καντού – Τέχνης και Ευαγγελία Ευαγγέλου – Πληροφορικής.
Εκπαιδευτικοί από Κύπρο, Ελλάδα, Βουλγαρία και Ιταλία, συνεργάστηκαν στον σχεδιασμό μαθημάτων χρησιμοποιώντας μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας που προάγουν την συνεργατική μάθηση με στόχο τη συμπερίληψη.
Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση στην οποία οι εκπαιδευτικοί και οι συνεργάτες πανεπιστημιακοί μπόρεσαν να βρεθούν από κοντά, αφού, λόγω της πανδημίας του covid 19, αυτό δεν κατέστη δυνατό την περσινή χρονιά.
Τα οφέλη λοιπόν ήταν πολλά. Κατ’ αρχήν δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωριστούν και να μιλήσουν πρόσωπο με πρόσωπο. Έπειτα, διευκολύνθηκε η οργάνωση του προγράμματος για την επόμενη σχολική χρονιά. Ακόμη, οι παρουσιάσεις των ακαδημαϊκών και η ανατροφοδότηση από τους εκπαιδευτικούς που έχουν ήδη εφαρμόσει τα σχέδια μαθήματος, έγιναν πιο εποικοδομητικές, αφού, λόγω της εγγύτητας, ανταλλάσσονταν απόψεις και λύνονταν άμεσα απορίες. Αυτό τους έφερε όλους κοντά και βοήθησε στην ανάπτυξη φιλικών σχέσεων μεταξύ των χωρών, εφαρμόζοντας στην πράξη την έννοια της συμπερίληψης που αποτελεί κύριο στόχο του προγράμματος.
Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση στην οποία οι εκπαιδευτικοί και οι συνεργάτες πανεπιστημιακοί μπόρεσαν να βρεθούν από κοντά, αφού, λόγω της πανδημίας του covid 19, αυτό δεν κατέστη δυνατό την περσινή χρονιά.
Τα οφέλη λοιπόν ήταν πολλά. Κατ’ αρχήν δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωριστούν και να μιλήσουν πρόσωπο με πρόσωπο. Έπειτα, διευκολύνθηκε η οργάνωση του προγράμματος για την επόμενη σχολική χρονιά. Ακόμη, οι παρουσιάσεις των ακαδημαϊκών και η ανατροφοδότηση από τους εκπαιδευτικούς που έχουν ήδη εφαρμόσει τα σχέδια μαθήματος, έγιναν πιο εποικοδομητικές, αφού, λόγω της εγγύτητας, ανταλλάσσονταν απόψεις και λύνονταν άμεσα απορίες. Αυτό τους έφερε όλους κοντά και βοήθησε στην ανάπτυξη φιλικών σχέσεων μεταξύ των χωρών, εφαρμόζοντας στην πράξη την έννοια της συμπερίληψης που αποτελεί κύριο στόχο του προγράμματος.